Eemsdelta – De rekenkamer heeft onderzoek gedaan naar de dienstverlening van de gemeente Eemsdelta.
Het onderzoek is in opdracht van de rekenkamer uitgevoerd door onderzoeksbureau BMC. In dit onderzoek wil de rekenkamer inzicht geven in het beleid rondom de dienstverlening en de manier waarop de gemeente dit beleid uitvoert. Het onderzoek brengt in kaart hoe inwoners de huidige dienstverlening ervaren.
Inwoners tevreden over kwaliteit
Een van de conclusies van het onderzoek is dat de inwoners van de gemeente Eemsdelta tevreden zijn over de kwaliteit van de dienstverlening. Zo wordt de dienstverlening aan de balie gewaardeerd met een rapportcijfer 9, is de website als toegankelijk beoordeeld en zijn inwoners tevreden over het telefonische contact.
Aandacht voor verbetering
Uit het onderzoek blijkt ook dat er ruimte is voor verbetering, bijvoorbeeld in de samenwerking van het klant contact centrum met de andere onderdelen van de gemeente. Ook het terugbellen van inwoners, brieven in onduidelijke taal en de toegankelijkheid van de website voor alle inwoners van de gemeente zijn aandachtspunten.
Gemeente zet stappen in verdere ontwikkeling
Het college van burgemeester en wethouders is het eens met de conclusies en adviezen. De gemeente Eemsdelta vindt goede dienstverlening aan haar inwoners belangrijk. Zij gaan aan de slag met de aanbevelingen en betrekken inwoners, de raad en medewerkers actief bij de doorontwikkeling.
Rapport online inzien
Het rapport van de rekenkamer is te vinden op de website van de gemeenteraad: eemsdelta.bestuurlijkeinformatie.nl. Hier staan ook de contactgegevens van de rekenkamer.