Eemsdelta – Marketing Eemsdelta heeft het toeristische magazine voor 2025 gelanceerd. De gratis inspiratiegids bevat onder andere verhalen, tips, fiets- en wandelroutes en informatie over bezienswaardigheden in de regio.
De uitgave van het magazine vormt de start van het nieuwe toeristische seizoen. Tijdens de eerste verspreidingsronde werden de eerste exemplaren overhandigd aan drie toeristische ondernemers uit de regio: Sabine Nienhuis van Museum Stad Appingedam, Drewes Wildeman van Landgoed DeCamping in ’t Zandt en Willem en Anita Meulemans van Boerderij de Diek’n in Zeerijp. Dit gebeurde in aanwezigheid van Edwin van der Woude van Marketing Eemsdelta en wethouder Pier Prins.
Volgens Marketing Eemsdelta is het doel van het magazine om zowel inwoners als bezoekers te stimuleren de regio verder te verkennen. Eemsdelta biedt mogelijkheden op het gebied van cultuur, natuur en recreatie. Het magazine is gratis beschikbaar bij toeristische informatiepunten, horecagelegenheden, accommodaties en diverse ondernemers in de regio.
Marketing Eemsdelta voert haar promotionele activiteiten uit onder de naam Visit Eemsdelta. De organisatie richt zich op toeristische informatievoorziening, communicatie rondom evenementen en het uitvoeren van regiobrede projecten ter bevordering van toerisme, leefbaarheid en economische ontwikkeling in Eemsdelta.