Hoe gaan restaurants met hygiëne om na corona?

Nederland – Bijna de hele wereld heeft geleden onder de coronapandemie. Iedereen moest zich hier aan aanpassen en rekening houden met alle regels omtrent COVID-19. Vooral de horeca in Nederland had het erg zwaar met alle nieuwe regels. Gelukkig is de coronapandemie in Nederland voorbij en kunnen we weer op een ‘normale’ manier leven zonder coronamaatregelen. Toch zijn er een aantal aanpassingen en veranderingen door de coronapandemie. Denk hierbij aan verbeterde hygiëne, thuis- en flexwerken, een daling van import en export en nog veel meer. De hygiëne in restaurants is flink veranderd na de coronapandemie. Benieuwd wat er veranderd is? Lees dan gauw verder, want in dit artikel vertellen we je er alles over!

Op deze manier gaan restaurants met hygiëne om na corona!

Na de coronapandemie zijn er veel aanpassingen en veranderingen in de samenleving gekomen. Vooral in de horecabranche moesten veel aanpassingen gedaan worden om te voldoen aan de coronamaatregelen. De hygiëne in de restaurants moest flink omhoog en dit heeft ook effect gehad op restaurants na de coronapandemie. Om het je wat makkelijker te maken, hebben we alle belangrijke aanpassingen en gevolgen omtrent hygiëne in restaurants onder elkaar gezet. Op deze manier heb je hier een overzicht van en kun je deze gemakkelijk lezen. Restaurants gaan op deze manier met hygiëne om na de coronapandemie:

  • Verbeterde protocollen voor reiniging en desinfectie: Restaurants hebben hun schoonmaak- en desinfectieprocedures verbeterd. Dit omvat regelmatige reiniging en desinfectie van oppervlakken met mensen, zoals deurknoppen, betaalterminals, tafels, stoelen en menukaarten. Ook keukenapparatuur wordt beter schoongemaakt, zoals een koelkast, een diepvrieskist, een friteuse en nog veel meer;
  • Handhygiëne: Restaurants hebben de handhygiëne bevorderd voor zowel werknemers als klanten. Mogelijk hebben ze op strategische locaties in het restaurant handdesinfectiestations geplaatst en mensen aangemoedigd om regelmatig hun handen te wassen.
  • Personeelstraining: Restaurantmedewerkers zijn getraind in goede hygiënepraktijken, zoals het correct wassen van hun handen, het dragen van handschoenen indien nodig en het vermijden van direct contact met ongewassen voedsel.
  • Verbeterde luchtstroom: Om de luchtkwaliteit in restaurants te verbeteren, is goede ventilatie essentieel. Restaurants hebben geïnvesteerd in ventilatiesystemen of het openen van deuren en ramen om de luchtcirculatie te verbeteren.
  • Diensten zonder contact: Veel restaurants bieden nu contactloze diensten zoals digitale menu’s, online bestellingen en betaling. Dit vermindert het persoonlijke contact tussen gasten en werknemers.
  • Voedselveiligheid: Restaurants hebben nog meer aandacht besteed aan voedselveiligheid en naleving van voedselregels. Ze voorkomen kruisbesmetting door de temperatuur van voedselopslag regelmatig te controleren.

Back to top button