Eemsdelta – 2016 is een jaar van omslag voor Top van Groningen geweest. Nadat Marketing Groningen korte tijd de stichting heeft aangestuurd, is Edwin van der Woude (o.a. directeur van Stichting Marketing Oldambt) aangetrokken om Top van Groningen een nieuwe fase in te geleiden.
In de tweede helft van 2016 zijn de nodige stappen gezet in een verder verbeterd functioneren van de stichting. Zo zijn er intern veel zaken aangepakt, is er een nieuwe weg ingeslagen met de VVV-organisatie, zijn er nieuwe routes en promotiemateriaal ontwikkeld. En er zijn samenwerkingen geïnitieerd met diverse partijen.
Top van Groningen vindt het nu ook tijd om haar focus voor de middellange en lange termijn aan te scherpen. In het voorjaar van 2017 verwacht Top van Groningen haar visie te kunnen presenteren voor de komende 4 tot 5 jaar.
De zittende Raad van Toezicht van Top van Groningen is van mening dat bij deze nieuwe fase ook een nieuwe Raad van Toezicht hoort. Per 19 januari treden Corine Jansen, Erik Juk en Gerjan Blikker terug. Zij staan aan de wieg van deze regionale marketingorganisatie (opgericht 1 januari 2012) en zijn belangrijke en onmisbare steunpilaren geweest bij de doorontwikkeling en positionering van de stichting binnen het toeristische krachtenveld. Zij zullen worden opgevolgd door:
- Hans Duijneveld (voorzitter)
- Ingrid Oyevaar (Het Dorpslogement en Web Stories)
- Daniël Wever (Theater De Molenberg)
- Hendré Sijbring (Wad en Zo)
In nauwe samenspraak tussen DEAL-gemeenten en Top van Groningen is met een zorgvuldig selectieproces tot deze keuze gekomen. Deze nieuwe Raad van Toezicht zal de komende jaren toezicht houden op en waar mogelijk de directeur bijstaan in de verdere ontwikkeling van de stichting.