Delfzijl – De succesvolle campagne ‘Zielsgelukkig in Delfzijl’ wordt ook in 2023 groots gedeeld. Deze campagne plaatst de ondernemers van Delfzijl in de hoofdrol en de stad als podium. Het doel is om het imago van Delfzijl te versterken, meer bezoekers naar de stad te trekken en het trotsgevoel onder inwoners te vergroten.
Deze zomer staan vier ondernemers centraal als voorbeeld van goed ondernemerschap, prachtige winkels en trots op Delfzijl. Willem van Telecom, Thomas en Ron van slagerij Cramer, Rachel van Zijnstijl Haarstijl en Sandra van koffiehuys De Smederij tonen aan dat Delfzijl iets bijzonders te bieden heeft en dat geluk dichtbij te vinden is. Willem Westerbrink (Telecom) beschrijft zijn geluksgevoel: “Delfzijl, mijn geboorteplaats. Groningse nuchterheid gecombineerd met oprechte hartelijkheid. Mijn klanten zijn mijn steunpilaren, mijn ambassadeurs. Wie goed doet, ontmoet goed. Vertrouwd en betrouwbaar. Dat maakt dat ik zielsgelukkig onderneem in Delfzijl.”
De ondernemers presenteren zich op de website zielsgelukkigindelfzijl.nl. De website roept op tot actie, genieten en proeven van al het moois dat de stad te bieden heeft. Van museumbezoeken tot winkelen en heerlijk eten. In de etalages van de winkels in het centrum hangen posters van de ondernemers. Binnen de website is er ruimte voor alle andere ondernemers om te laten zien dat ze er zijn. Via een social mediacampagne zal de komende maanden een groot publiek worden bereikt. Het diverse winkelaanbod in het centrum van Delfzijl en de prachtige evenementen verdienen aandacht.
Wat is jouw geluk?
De ondernemers delen QR-kaarten uit aan inwoners, bezoekers en toeristen. Ze worden uitgenodigd om te delen waarom zij zielsgelukkig zijn in Delfzijl. Door deel te nemen maakt men kans op een van de cadeaupakketten.
‘Zielsgelukkig in Delfzijl’ is een initiatief van Handelsvereniging Het Dok Delfzijl en is tot stand gekomen in samenwerking met de toeristische marketingorganisatie Marketing Eemsdelta. De campagne loopt tot en met oktober.