Bezoekerscampagne in vier winkelkernen in de gemeente Eemsdelta van start

Eemsdelta – Ruim 100 ondernemers in de kernen van Appingedam, Delfzijl, Loppersum en Middelstum verwelkomen hun bezoekers met nieuwe vlaggen. Wethouder Annalies Usmany-Dallinga en vlogster Heleen brachten de eerste vlaggen bij hen langs. Daarmee gaven zij het startsein voor de bezoekerscampagne ‘Mooi dat je er bent!’ Naast vlaggen zijn er mini-magazines, een website www.visiteemsdelta.nl/shoppen en vlogs Uit in Eemsdelta met Heleen | Visit Groningen. Heleen bezoekt de vier kernen en laat zien dat daar voor inwoners en bezoekers van alle leeftijden veel te beleven is. De vlogs worden ook via social media verspreid.

Vier kernen één uitstraling
Ondernemers en gemeente werken in een meerjarig actieplan ‘Versterken centrumgebieden’ in Appingedam, Delfzijl, Loppersum en Middelstum nauw samen. Ze investeren gezamenlijk in het versterken van de gastvrijheid, uitstraling en economische toekomstbestendigheid van hun centra. De ondernemersverenigingen vinden het belangrijk hun krachten te bundelen om de regio aantrekkelijk te houden en bezoekers te trekken. Daarbij koesteren zij het unieke karakter van de eigen centra. Het cultuurhistorische karakter van Appingedam, het maritieme van Delfzijl en het kleinschalige landelijke van Loppersum en Middelstum maken de regio het bezoeken waard. De samenwerking leidt tot goede resultaten.

Wethouder Annalies Usmany-Dallinga: “Door het centrummanagement in de vier kernen laten we zien dat we trots zijn op onze regio en op de onderlinge samenwerking tussen ondernemers en de gemeente. We nodigen iedereen uit om te komen shoppen en onze centra te bezoeken!”

Back to top button